Regressiobugi iskee, yllättää ja saattaa tulla kalliiksi

Minulla on käytössäni parikymmentä vuotta vanha Chrysler Saratoga, 3 litran V6-moottorilla, automaattilaatikolla ja kaikilla sen aikaisilla herkuilla varusteltu herrasmiehen kulkuväline. Tämännäköinen kampe:

Kuten noin vanhoilla autoilla yleensäkin, vikoja tulee säännöllisesti ja niitä pitää käyttää pajalla korjatteilla.

Tällä kertaa hajosi puhallin. Vivusta vääntämällä ei tapahtunut mitään. Minkäänlaista hönkää tuuletinräppänöistä ei tullut. Vein auton huoltoon ja koska kyseessä on vanha amerikkalainen auto, varaosan saanti kesti yli viikon. Ei se mitään, satuin olemaan juuri tuon viikon PK-seudulla, joten montaa päivää en joutunut olemaan Oulun bussiliikenteen armoilla.

Hain auton eilen työpäivän jälkeen.

Osat ja työt, yhteensä 277€, kiitos!

Se oli linjassa sen kanssa, mitä pajan päällikkö oli hinnaksi arvioinut ja maksoin laskun mukisematta. Sain avaimet ja ajoin pois. Ennen kuin pääsin ensimmäiseen risteykseen, huomasin jonkin olevan pielessä. Puhallin kyllä toimi hienosti, mahtavaa! Sehän pitikin korjata.

Sen sijaan kierroslukumittari, ajotietokone (näyttää mm. kulutuksen ja avonaiset ovet) ja radio/cd eivät toimineet ollenkaan.

Noin typerien mokien korjauskustannukset syövät melko varmasti koko katteen aikaisemmasta huollosta. Pitää nostaa autoa pukille, irrotella paneeleja jne. Ja jos ovat sitä mieltä, että eivät ala ilmaiseksi korjaamaan, saan kyllä kostoni tavalla tai toisella. Esimerkiksi laittamalla autokorjaamon nimen tähän juttuun. Pidän teidät kartalla, miten reklamaatiossani käy!

Kun teet korjauksia tuotteeseen, testaa että mitään muuta ei mennyt rikki matkan varrella. Mikään ei harmita asiakasta niin paljon, kuin tajuta toimittajan tehneen työnsä leväperäisesti.