Mutta sinähän olet jo brändi

Sinulla tuskin on logoa tai markkinointijohtajaa. Myyntiloposi eivät buukaa uusia asiakaskäyntejä, sillä heitä on vain yksi. Verkkosivunasi toimii Linkedin eikä mainostoimistoakaan ole. Ainoa myyntiesityksesi on CV ja saatekirje, mutta brändi sinä olet silti. Halusit tai et.

Edustat jotain lupausta sillä hetkellä, kun sinut valitaan, tilataan, palkataan tai ostetaan. Jos olet töissä, joku on jo uskonut tuohon hiljaiseen lupaukseen koko rahan edestä ja vähän ylikin.

brand

Brandisi arvo määräytyy taidostasi pitää tuo lupaus. Jos et aivan yllä lupauksesta seuraavien odotusten tasolle brandisi alkaa rapautua. Jos taas pidät lupauksesi ja yllätät välillä ylittämällä odotuksia, brandisi arvo kohoaa korkeuksiin.

“Mutta mikä ihmeen lupaus?” -saatat kysyä.

Täsmälleen sanon minä. Entäpä, jos käynnistäisit salaisen projektin? Alkaisit selvittää, mistä lupauksesta sinut jo tunnetaan. Sitten ottaisit tuon lupauksen nimiisi ja alkaisit johtaa sitä kohti korkeuksia.

Voisitko alkaa kahvitunneilla luonnostelemaan, kirjoittamaan, kokeilemaan peilin edessä ja puhumaan siitä?

Sinulla on valta päättää: Alatko luvata itse vai annatko maailman jatkossakin päättää puolestasi?