Hyvä vai huijattu olo?

Vuosi sitten kokeilin oululaisen liikuntakeskus OzMaxin palveluita. Paikka vaikutti mukavalta, treenaaminen sujui kivasti ja asiakkuuden ostaminenkin onnistui mutkattomasti. Olin kovasti ilahtunut.

Ensimmäinen lasku ei kuitenkaan osunut maaliin. Asiakaspalvelu leikki mykkäkoulua eikä vastannut huoleeni 5 erillisestä yrityksestä huolimatta ja sain perintäkirjeen. Turhauduin. Lopulta irtisanoin sopimuksen.

Iloisesti alkanut yhteistyömme päättyi palveluntarjoajan ilmoitukseen, että helmikuun kuukausimaksu tulee vielä maksaa. Koska sopimus. Kiitos ja kumarrus.

Olipa kysymys mistä tuotteesta tahansa, ostopäätös synnyttää suhteen tuotteen ja asiakkaan välille. Tuo suhde on elävä ja sillä on aina suunta. Kohti kukoistusta tai kuolemaa.

Ostopäätös on vain yksi hetki ajassa. Harkinta ja hoito ovat vaiheita tuon hetken molemmin puolin. Suhteen syventymisen ja tuotteen maineen kannalta tapahtumat ostopäätöksen jälkeen ovat näistä kahdesta kriittisempi.

Ihmistä vaivaa aina huoli siitä oliko hänen tekemänsä päätös sittenkään oikea? Voi vain kuvitella, miltä Samsun Galaxy Note 7 -laitteen ostaneesta nykyisin tuntuu aina lentokoneessa.

Tunne ostopäätöksen kannattavuudesta on helpointa varmistaa huolehtimalla hyvästä tuotteesta. Siksi testaus.

Aivan sama mihin markkinaan ohjelmistotuotteesi on tehty. Menestymisesi ratkaiseva tekijä on ostajan fiilis kun kaupat on jo tehty.