Bugiraportti on testaajan paras käyntikortti
Oletko testaajana joutunut tilanteeseen, missä tekemäsi bugiraportti ei aiheuta minkään sortin päätöksiä? Olisitko voinut tehdä jotain toisin?
Bugiraportti on luovan työn tulos, jonka eteen on valutettu verta, hikeä ja kyyneleitä. Mutta let’s face it – jos raportti ei saa ketään ryhtymään hommiin tai muuttamaan mielipiteitään, heität käyntikorttisi hukkaan.
Me suomalaiset osaamme helposti vastata kysymykseen ”Mitä?”. Me kerromme, mistä on kysymys tai mikä on vialla. Testauksessa tämä ei kuitenkaan riitä.
Huhun mukaan amerikkalaisissa kouluissa opiskelijat ohjeistetaan vastaamaan seuraaviin kysymyksiin esseissään:
- What?
- So what?
- Now what?
Mitä voisimme oppia tästä mallista, kun tarkoituksena on paketoida työtulokset edustuskuntoon? Tsekkaa tältä videolta vinkit ja seuraavalla kerralla pystyt vakuuttamaan bugiraportillasi paatuneimmankin epäilijän!
Pst! Paras Testauskurssi on saanut jatko-osan. Liity mukaan ilmaiseksi: https://testauskoulutus.fi/aamuqaqa/
Saat viikottain meiliisi videomateriaalia laadunvarmistuksesta ja testauksesta – ilman spämmiä!
Se oli kyllä hienosti sanottu videolla, että laittaa ne pienet bugit aikajanalle, että ensimmäisen 5 minuutin aikana käy näin. Tuollainen raportointi auttaa managereita ymmärtämään paremmin minkälaisen tilanteen ne bugit käytännössä aiheuttavat. Erittäin hyvä oli kyllä tämä video. Täydet pojot.