Mitä markkinointijohtajien työkalupakista puuttui?

Teimme testin. Soitimme 200 markkinointijohtajalle ja ehdotimme keskustelua testauksesta. Aloitimme kokeen, sillä törmäsimme niin usein verkossa markkinointisivuihin, mainoksiin ja verkkokauppojen tarjouksiin, joissa pienet bugit palvelupolulla pilasivat pelin.

Arvaatko kuinka moni näistä 200:sta markkinointijohtajasta koki bugisten tai hitaiden markkinointilanderien tippuvan omalle vastuualueelle?

Testimme tulos oli 0,5%!

On toki mahdollista, että juuri me emme osanneet puhua bugien liiketoimintahaitoista ja testauksen arvosta oikealla tavalla.

Tänään aamulla luin Sell Like Crazy -kirjan kirjoittajan Sabri Subyn pikaoppaan. Kolme kriittisintä konversioon vaikuttavaa tekijää olivat järjestyksessä nämä.

  1. Sivun tekninen toimivuus
  2. Sivun salaman nopea lataus
  3. Sivun kiinnostusta herättävä sisältö

Kolme kolmesta tekijästä koskevat laatua. Niistä kaksi ensimmäistä liittyy tekniikkaan.

Paikallistat varmasti nopeasti ristiriidan edellä mainituista?

Rohkenen väittää, että markkinointijohtajien työkalupakeista puuttuu kriittinen väline konversioiden nostamiseksi ja asiakasvirtojen kasvattamiseksi!

Se on testaus.