Miksi et tähtäisi tunteisiin?
Intohimo on vahva tunne. Kun se löytyy, alkaa tapahtua! Se näkyy aina pöydän molemmin puolin, sillä se sitouttaa sekä toimittajan että tilaajan.
Klassinen lähestyminen palveluiden suunnittelussa tähtää vaatimukseen “Bring me WOW“. Usein kuitenkin unohtuu, että pelkkä yllättäminen ja huokailun aikaansaaminen ei riitä sitouttamaan ihmistä. Ihminen on helpointa sitouttaa tunteilla. “The wow and the feeling” eivät kuitenkaan sulje toisiaan pois.
Ihmisten pariutuminen on kiinnostavaa seurattavaa. Kaikki lähtee nimittäin liikkeelle siitä WOW-efektistä, mutta mitä tuleekaan sen jälkeen?
Intohimo ja rakastuminen palvelun käyttämiseen syntyy kun asioille annetaan kasvot ja luodaan käyttäjäsuhteesta intiimi. Siihen tarvitaan kaunista yksinkertaisuutta, joka koskee kaikkea toiminnoista käyttöliittymään ja muotoiluun. Ja mikä tärkeintä: Se ei rajoitu pelkästään palveluihin. Aivan sama pätee myös missä tahansa tuotebisenksessä!
Minulla muuten on kotona Roomba 555 robotti-imuri. Sen nimi on Roope. Mikä sinun pölynimurisi nimi on?
Minulla on kaksi pölynimuria ja niiden nimet ovat Sokka ja Mokki. No nyt hieman jekutin sillä Sokka ja Mokki ovat minun isokokoisia kissoja jotka toimivat imurin vastakohtina. Meillä imuroidaan vähän sillä elämäntyyli on – sanotaankos nyt että rento 🙂