Regressiobugi iskee, yllättää ja saattaa tulla kalliiksi
Minulla on käytössäni parikymmentä vuotta vanha Chrysler Saratoga, 3 litran V6-moottorilla, automaattilaatikolla ja kaikilla sen aikaisilla herkuilla varusteltu herrasmiehen kulkuväline. Tämännäköinen kampe:
Kuten noin vanhoilla autoilla yleensäkin, vikoja tulee säännöllisesti ja niitä pitää käyttää pajalla korjatteilla.
Tällä kertaa hajosi puhallin. Vivusta vääntämällä ei tapahtunut mitään. Minkäänlaista hönkää tuuletinräppänöistä ei tullut. Vein auton huoltoon ja koska kyseessä on vanha amerikkalainen auto, varaosan saanti kesti yli viikon. Ei se mitään, satuin olemaan juuri tuon viikon PK-seudulla, joten montaa päivää en joutunut olemaan Oulun bussiliikenteen armoilla.
Hain auton eilen työpäivän jälkeen.
Osat ja työt, yhteensä 277€, kiitos!
Se oli linjassa sen kanssa, mitä pajan päällikkö oli hinnaksi arvioinut ja maksoin laskun mukisematta. Sain avaimet ja ajoin pois. Ennen kuin pääsin ensimmäiseen risteykseen, huomasin jonkin olevan pielessä. Puhallin kyllä toimi hienosti, mahtavaa! Sehän pitikin korjata.
Sen sijaan kierroslukumittari, ajotietokone (näyttää mm. kulutuksen ja avonaiset ovet) ja radio/cd eivät toimineet ollenkaan.
Noin typerien mokien korjauskustannukset syövät melko varmasti koko katteen aikaisemmasta huollosta. Pitää nostaa autoa pukille, irrotella paneeleja jne. Ja jos ovat sitä mieltä, että eivät ala ilmaiseksi korjaamaan, saan kyllä kostoni tavalla tai toisella. Esimerkiksi laittamalla autokorjaamon nimen tähän juttuun. Pidän teidät kartalla, miten reklamaatiossani käy!
Kun teet korjauksia tuotteeseen, testaa että mitään muuta ei mennyt rikki matkan varrella. Mikään ei harmita asiakasta niin paljon, kuin tajuta toimittajan tehneen työnsä leväperäisesti.
On muuten komia tuo sinun kosla. Itse olen isojen autojen ystävä myös. Mikä on tummanpuhuvan ohjuksesi käteishinta viat korjattuna eli paljollako myyt?
Auto miestä myöten!
On nähty myös tilanteita, joissa viat on havaittu kyllä ja kiltisti ne raportoidaan asiakkaalle kera korjausehdosuten. Kuitenkaan virhettä/vikaa ei ole korjattu heti kun se on havaittu tai edes kysytty halutaanko tähänkin korjaus “ku kerran löydettiin”. Viisauksina on kuultu selitykseksi mm. ei ollut aikaa tai parhaassa tapauksessa “ette pyytäneet tähän korjausta erikseen”. Se vasta paneekin kupolin kuplimaan jos ensin on isolla rahalla maksanut korjauksista ja saa uusia vikoja tilalle. Leväperäisyys…
Ammattitestaaja, kiitoksia vain. Minustakin on niin komia, että en ole myymässä. Lisäksi auton käyttöarvo on paljon kovempi ku myyntiarvo 🙂
Höpö, näinpä juuri. Tuossa tilanteessa olisi kyllä syytä tarkastella tekemistä rankalla kädellä.
PÄIVITYS: Regressiobugit on fiksattu ja sieltähän löytyi varsin yksinkertainen juurisyy. Yksi pääsulakkeista oli roplailuiden yhteydessä palanut. Se piti vaihtaa ja avot. Taas raikaa Chryslerissä poppi!