Tittelit ovat turhia, sillä tehtävämme on kuitenkin palvella toisia

Yritin tehdä ajanvarauksen yksityisen lääkäriaseman ajanvarausjärjestelmästä. Onnistuin, mutta koska olen testaaja, varausvahvistus jäi uupumaan. Nokkelana kaverina lähetin asiakaspalveluun kysymyksen aiheesta.

Hei,
Yritin varata teille aikaa 28.1. Klo 16, mutta en saanut varauksesta vahvistusta. Mahtoiko varaus tulla perille?
Aurinkoisin terveisin
Antti

Tänään sain vastauksen. Se oli varsin ytimekäs.

hei,
Aika ei näy varattuna kummassakaan toimipisteessämme.
Yst. Terv.Anita (nimi muutettu)

Kiitos vain. Sehän auttoi meitä molempia. Jäin pohtimaan, että minkälaisella vastauksella olisimme molemmat osapuolet saaneet tästä kohtaamisesta enemmän arvoa irti? Valittaminen ilman parannusehdotuksia on minusta turhaa puuhaa. Siksi luonnostelin Anitalle uuden templaten. Tämän saa kopioida vapaasti.

Hei Antti. Onpa hyvä, että laitoit viestiä.
Varaus ei ollut tullut perille. Tein sinulle uuden tuohon aikaan ja varausvahvistuksen pitäisi olla pian sähköpostissasi. Ilmoitathan pikaisesti, mikäli aika ei sovikaan sinulle.
Kiitos kun olit yhteydessä. Tein tästä lisäksi vikailmoituksen meidän tietohallinnolle. Meille on tärkeää, että asiasi onnistuvat mutkattomasti.
Ystävällisin terveisin.
Anita

Olemme kaikki asiakaspalvelutyössä halusimme tai emme. Titteliin katsomatta palvelemme toisia. Ajan kuluessa ammattimaineemme on kiinni yksinkertaisten kohtaamisten kokemuskertymästä.

Puhumista ja kirjoittamista voi oikeasti opiskella. Nyt on vain kysymys siitä, onko sulla varaa olla tekemättä sitä?