Nahkahomot kellistivät Postin verkkokaupan

Olemme säännöllisin väliajoin raportoineet “yllätyksistä”, jotka kaatavat verkkopalveluita. Kaikissa on sama tarina, verkkopalvelun suosio yllätti, vaikka näin ei ennakkohypen ja -julkisuuden perusteella missään nimessä pitänyt käydä.

Tämän viikon “talvi yllätti autoilijat”-palkinnon saa Posti, jonka Tom of Finland – aiheisten postimerkkien ennakkomyynti ylitti odotukset. Seuraksena on tietenkin verkkokaupan kaatuminen.

Itellan tiedottaja Merja Suomalaisen mukaan verkkokaupan kaatuminen johtui suurista käyttäjämääristä.

“Kävijöitä on tullut odotettua enemmän. Vähän pääsi yllättämään”, Suomalainen sanoo.

Toivottavasti verkkokaupan kanssa samoilla palvelimilla ei ollut esimerkiksi postinjakelua ohjaavia järjestelmiä.

Ei kai tuon oikeasti pitäisi yllättää. Tiedotusvälineet ovat jauhaneet asiasta nyt toista viikkoa. Hakkarainen (PS) ja Niikko (PS) laittoivat pökköä pesään (pun intended) ja vaativat kirjallisen kysymyksen voimalla merkkien poistamista markkinoilta.

Koska meillä on niin harvoin mahdollista käyttää Tom of Finlandin taidetta millään muotoa relevantissa yhteydessä, käytämme tilanteen nyt hyväksi. Tässä yksi kolmesta postimerkistä, joka sai ostajat villeiksi:

merkki2_1304TL_503_uu

Kun kansanedustajat vaativat tuotteesi poistamista markkinoilta virallisella edustajantoimella, voit olla varma tuotteesi kysynnästä. Varmista, että tekniikkasi ei muodostu myynnin esteeksi.