Pakottaminen on ihan parasta

Vaivaako sinunkin liiketoimintaasi liian suuret käyttäjämäärät? Siihen on nyt keksitty lääke. Pakottaminen on paras tapa hillitä holtitonta käyttäjämäärän kasvua. Facebook on onnistunut tässä erittäin ansiokkaasti. Sekä oman chatin, että vasta ostetun chatin kanssa.

Facebook -sovellus muistaa taitavasti tyrkyttää omaa Messages -sovellusta aina chatteja avatessa.

Facebook 1

Kun naamaan hieromista on kuitannut muutaman kerran “Not now” -napilla, niin vaihtoehtojen määrä käy avokätisemmäksi.

Vaihtoehtojenmaailma

Kun vaihtoehtojen maailman edessä vihdoin antautuu ja erehtyy asentamaan tuon uuden sovelluksen, niin eihän sekään vielä riitä. Sitten tyrkytys jatkuu. Notifikaatiot päälle tai me muistutetaan asiasta joka ikinen kerta, kun avaat sovelluksen!

Messages

Sitten tuli WhatsApp. Se keräsi oikein mukavasti käyttäjiä, kunnes tuli kaupat. Arvatkaapas mikä valintojen maailma uuden omistajan myötä heitettiin käyttäjän nokan eteen?

WhatsApp

Nii’in. Sama ralli joka ainoa kerta, kun sovelluksen erehtyy avaamaan. Ei mua kiinnosta teidän notifikaationne!

Onneksi Apple osaa asiansa. AppStoreen voi postittaa kyllä negatiivisia arvioita sovelluksista, mutta niitä ei tietenkään julkaista.

Voit välttää esimerkiksi kuormitustestauksen tarpeen helposti: Pilaa käyttäjien kokemukset älyvapailla ratkaisuilla. Älä huolehdi palautteista! Ei käyttäjiä. Ei ongelmia.