Tulokset tulevat kahdesta lähteestä
Olen säännöllisesti liemessä firman luottokorttikuittien kanssa. Ennen piehtaroin kolmen kuukauden välein kuiteissa kuin Hop Lopin pallomeressä konsanaan.
Sitten löysin eTaksu -sovelluksen ja pelastuin. Melkein. Nyt murheena ovat enää kuitit, jotka olen unohtanut eTasku -sovelluksella dokumentoida. Tänään tuskailin kolmen Finnairin laskuttaman palvelumaksun kanssa. Toukokuisia tositteita ei löytynyt sähköpostista.
Finnairin asiakaspalvelu oli oikein avulias ja löysi kuitit minuutissa. Kohteliaasti kaveri linjan toisessa päässä totesi
Kyllä ne tapahtumat täällä näkyvät. Minun pitäisi periä 10€ palvelumaksu jokaisesta lähetetystä kuitista, miten tehtäisiin?
Keikuin ketutuksen reunalla ikuisuudeksi venyneen sekunnin ajan. Olin syöksymäisilläni linjoja pitkin pilaamaan molempien päivän, kun kaveri tarttui kaulukseen ja pelasti meidät.
Hei. Oletko nyt sähköpostin äärellä? Palvelumaksuista tulee nimittäin kuitti eri osoitteesta. Se domain on amadeus.net eikä Finnair.
Nyt puoli tuntia ja kaksi kahvia myöhemmin fiilis on itseasiassa hemmetin hyvä. Hitto se jätkä osasi hommansa!
Avusta oli oikeasti arvoa. Heikoksi laadittu palveluprosessi meinasi pilata kaiken, mutta itse asiakaspalvelija pelasti koko pelin. Maistelepa hetki näitä:
Kuljetus ja kuljettaja
Siivous ja siivooja
Asiantuntemus ja asiantuntija
Sairaanhoito ja sairaanhoitaja
Suomalainen on asiakeskeinen jäärä. Kyllähän sen on riitettävä, että testaus on hoidettu, koodi on kirjoitettu tai lounas on kannettu pöytään. Ja ihan totta! Ja riittäähän se, jos suostuu tyytymään laimeisiin tarinoihin.
Todellinen menestystarina syntyy kuitenkin vain, jos onnistuu korottamaan tasoa kahdessa kohdassa: Sekä Tekemisessä, että Tekijässä. Eli suomeksi sanottuna ASIASSA ja IHMISESSÄ!