Älä! Kaikki menee rikki!
Istuin aamulla junassa. Matkalla Helsingistä Tampereelle. Aurinko paistoi niin kirkkaasti, että sähköpostihommista ei tullut mitään. Onneksi junassa on sellainen viihdyttävä ominaisuus, että pääsee kuuntelemaan kanssamatkustajien juttuja.
Käytävän toisella puolella pöytäpaikalla istui ryhmä muita työmatkalaisia. Mies kävi pikaista puhelinpalaveria ja välillä jutteli vastapäätä istuvien kollegoidensa kanssa. Palaverin jälkeen hän nappasi Mokkulan irti läppäristä ja alkoi pakata kamoja laukkuun.
Siinä samassa vastapäinen naiskollega havahtui:
Ethän sä vaan vetänyt sitä mokkulaa irti tuosta noin vaan?!?! Etkö sä tiedä mitä kaikkee siinä voi mennä rikki? VPN ja sähköpostisovellukset. Entä meän ERP?!?! Se yhteys pitää aina ensin sammuttaa sieltä valikosta ja sitte vasta sulkea kone!
Mieleen tulee väistämättä kysymys. Miksi hemmetissä kuluttaja- ja yritysasiakkaat joutuvat edes huolehtimaan moisesta?
“Entä jos” taitaa puuttua aika monen softatuottajan sanavarastosta. Siksi testaus.
Meille opetettiin peruskoulun ATK tunnilla, että DOSsissa on syytä palata aina juurihakemistoon ”C:\” ennenkuin kytkee virrat pois päältä.
Täytyy myöntää, että nuorena kapinallisena jätin tuon useimmiten tekemättä. Luulin nimittäin jo tuolloin tietäväni jotain tietokoneista.
Muistaakseni mitään katastrofaalista ei tapahtanut, vaikka jätinkin ohjeet noudattamatta. Tosin korkein arvosana jäi saamatta.
Tarinan opetus lienee, että auktoriteettien ohjeita on syytä noudattaa, vaikka niitä ei aina kunnioittaisikaan… 🙂
Testaus ja bugien rapsaaminen on hukkaan heitettyä tarmokkuutta, jos se johda toimenpiteisiin 😉
Tässä blogissa on muuten edelleen käytettävyysbugina, että tuo ”lähetä”-nappi on harmaa ja näyttää ihan ”disabloidulta”.
Kiitos kommenteista Ari. Itse asiassa tuo bugi oli korjattu välillä, mutta ilmeni uudestaan taas. Klassinen regressio siis.
Tsekataanpa bugin korjaus toisen kerran 🙂
Verkkoaseman tiimi oli valoakin nopeampi ja korjasi napin värin 🙂 Oisko nyt hyvä?
Fix verified!